Outdoor Türkiye

BUNLARI BİLMEN GEREK

226

Hayatımızın şüphesiz en önemli aktivitelerinden biri spor. Fiziksel ve psikolojik olarak mutlu bir insan olmanın yolu düzenli yapılan spordan geçer ve vücudu spora hazırlamak ve spor sonrası rahatlamak için mutlaka esneme hareketleri yapılmalıdır. Esneme hareketleri; spor öncesi vücudu enerji harcamaya hazırlarken, spor sonrası yapılan esneme hareketleri eklem esnekliğini artırır ve hareket kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olur. Bu yazımızda esneme hareketleri yaparken dikkat edilmesi gerekenleri anlattık.
 

  • Öncelikle esneme hareketlerini yaparken çok tok ya da çok aç olmamaya dikkat edin. Her iki durum da negatif etki yaratır.
  • Vücudunuzu esnetmeye başlamadan önce mutlaka ısınmak için hafif tempolu bir yürüyüş yapın. Vücut ısındığında kan akışınız hızlanır ve bu durum kaslarınızın daha iyi esnemesini sağlar.
  • Egzersiz hareketlerinizi yaparken düzenli olarak nefes almayı unutmayın.
  • Yaptığınız herhangi bir hareket ağrıya sebep oluyorsa hareketi yapmaya devam etmeyin ve bir süre dinlenin.
  • Esneme hareketlerini uygularken ani ve hızlı dönüşler, kalkışlar yapmamaya dikkat edin.
  • Esneme hareketlerinizi yapmaya ayaklarınızdan başlayarak yukarı doğru devam edin. Böylece hem vücudunuzu gerdirmiş olursunuz hem de hareketlerin sırasını unutmamış olursunuz.
  • Egzersiz hareketlerinizi süre tutarak yapmaya özen gösterin.
  • Tüm kaslarınızın gevşediğini hissedene kadar esneme hareketlerini yapmaya devam edin.
Geri Bildirim