Üye Sayısı
26.388
#Bülten

Nuh Çimento ve ABB, Kaya Kamyonunun Sıfır Emisyonlu, Tamamen Elektrikli Tahrik Sistemine Dönüşümünü Tamamladı

Nuh Çimento, dünyada ilk kez bu boyutta ve sınıfta bir kaya kamyonunu tamamen elektrikli ve sıfır karbon emisyonlu bir araca dönüştürdü. ABB iş birliğiyle gerçekleştirilen bu dönüşüm, verimlilik ve performansı artırırken madencilik faaliyetlerinin işletme maliyetlerini de önemli ölçüde azaltacak.

Elektrikli Dönüşümün Faydaları

• Yakıt Tasarrufu: Elektrikli tahrik sistemine geçiş, yıllık yaklaşık 100 bin litre yakıt tasarrufu sağlayacak.

• Karbon Emisyonları: Yılda 245 ton CO2 emisyonunu önleyerek çevreye katkıda bulunacak. Bu miktar, bir yıl boyunca kullanılan 58 benzinli binek aracın emisyonuna eşdeğer.

• Verimlilik ve Performans: Elektrikli aktarma organı çözümleri sayesinde daha düşük yakıt tüketimi ve bakım gereksinimleri ile işletme maliyetleri azalacak. Kamyon daha yüksek performansla çalışarak verimliliği artıracak.

• Çalışma Ortamı: Elektrikli tahrik sistemi, daha az gürültü ve titreşim ile daha temiz bir çalışma ortamı sunacak.

Projenin Detayları

ABB, Nuh Çimento’nun dizel yakıtlı Euclid R85B kaya kamyonunu tamamen elektrikli, sıfır emisyonlu bir araca dönüştürdü. Proje kapsamında ABB, BORDLINE® CC200 konverter, ESS sistemi, hava soğutmalı traction motoru, araç kontrol sistemi (VCU), batarya termal yönetim sistemi ve DC hızlı şarj ünitesi tedarik etti.

Marmara bölgesinin doğusunda, Kocaeli-Körfez’de bulunan çimento madeni, kamyonların yokuş aşağı tam yüklü olarak ortalama %18-20 arasında bir rampa eğiminde hareket edeceği şekilde konumlandırıldı. Rejeneratif frenleme, kamyonun inerken bataryasını şarj etmesini sağlıyor ve yükü boşalttıktan sonra madenin tepesine çıkmak için kazanılmış elektrik gücünü kullanıyor.

Sürdürülebilirlik ve Ekonomik Katkılar

Proje, operasyonel ömrünün sonuna yaklaşan bir kaya kamyonunu yeniden canlandırarak Nuh Çimento’nun sürdürülebilirlik hedeflerine katkıda bulunuyor. Bu dönüşüm, birkaç ton malzemenin atılmasını ve yeni bir araç satın alınmasını gerektirecek maliyetlerden tasarruf sağlıyor. Ayrıca, yaklaşık 30 yıl önce yapılan ilk yatırımdan daha fazla getiri elde edilmesini sağlıyor.

Nuh Çimento Grup CEO’su Gökhan Bozkurt, bu iyileştirme dönüşümünün dünyada bir ilk olduğunu vurguladı ve sonuçtan çok memnun olduklarını belirtti. Bozkurt, “Madencilik ve çimento endüstrileri için daha sürdürülebilir bir geleceğe giden yolda öncülük ederek maliyetlerimizi ve çevre üzerindeki etkimizi önemli ölçüde azaltacağız.” dedi.

ABB Motion’ın Traction Bölümü Başkanı Edgar Keller ise, “Bu projenin tamamlanması son derece memnuniyet verici çünkü normalde ömrünü tamamlamış kaya kamyonlarına yeni bir hayat verirken aynı zamanda maliyetleri düşürüyor, karbon emisyonlarını azaltıyor ve Nuh Çimento’nun operasyonlarının verimliliğini artırıyoruz. Bu proje, dizel araçların tam elektrik gücüne dönüştürülmesinin mümkün ve hemen ulaşılabilir olduğunu kanıtlıyor. Madencilik sektörünü karbonsuzlaştırmanın zamanı geldi de geçiyor bile.” dedi.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir